Parkeergeld terugvragen
Heeft u te veel betaald voor parkeren op straat of in een parkeergarage? Bijvoorbeeld door een storing? Dan heeft u mogelijk recht op terugbetaling van het te veel betaalde bedrag.
Wanneer recht op terugvragen van parkeergeld?
- U heeft dubbel betaald bij een parkeerautomaat, bijvoorbeeld door een typfout.
- U heeft extra parkeerkosten gemaakt door een storing of fout in een systeem.
- U heeft betaald via een parkeerapp, maar daar is iets fout gegaan.
- U heeft betaald terwijl er geen betaald parkeren nodig was.
- U heeft een vergunning in het gebied.
- U heeft dubbel betaald voor/als een bezoeker, terwijl het kenteken via de bezoekersvergunning was aangemeld.
U heeft in onderstaande gevallen geen recht op terugbetaling:
- Als u voor een heel ander kenteken heeft betaald (dus geen typfout).
- Als u bent vergeten om uw kenteken in de parkeerapp/bezoekersvergunning af te melden.
Afhandeling aanvraag
Zodra u de aanvraag hebt ingediend, krijgt u een ontvangstbevestiging. Hierna nemen wij binnen 4 weken contact met u op. Als u recht heeft op teruggave van het teveel betaalde parkeergeld dan ontvangt u het bedrag binnen 2 weken nadat er contact met u is opgenomen. U kunt geen bezwaar maken tegen een afwijzing van uw aanvraag.