Parkeergeld terugvragen

Heeft u te veel betaald voor parkeren op straat of in een parkeergarage? Bijvoorbeeld door een storing? Dan heeft u mogelijk recht op terugbetaling van het te veel betaalde bedrag.

Wanneer recht op terugvragen van parkeergeld?

  • U heeft dubbel betaald bij een parkeerautomaat, bijvoorbeeld door een typfout.
  • U heeft extra parkeerkosten gemaakt door een storing of fout in een systeem.
  • U heeft betaald via een parkeerapp, maar daar is iets fout gegaan.
  • U heeft betaald terwijl er geen betaald parkeren nodig was.
  • U heeft een vergunning in het gebied.
  • U heeft dubbel betaald voor/als een bezoeker, terwijl het kenteken via de bezoekersvergunning was aangemeld.

U heeft in onderstaande gevallen geen recht op terugbetaling:

  • Als u voor een heel ander kenteken heeft betaald (dus geen typfout).
  • Als u bent vergeten om uw kenteken in de parkeerapp/bezoekersvergunning af te melden. 

Parkeergeld terugvragen

Vraag de teruggave aan via het formulier. Doe dit altijd 2 dagen na de betaling want dan is het zeker dat uw bank het geld echt dubbel heeft afgeschreven. Voeg aan het formulier een transactieoverzicht toe waaruit blijkt dat u teveel betaald heeft.

Teruggave parkeergeld aanvragen (Verwijst naar een externe website)

Afhandeling aanvraag

Zodra u de aanvraag hebt ingediend, krijgt u een ontvangstbevestiging. Hierna nemen wij binnen 4 weken contact met u op. Als u recht heeft op teruggave van het teveel betaalde parkeergeld dan ontvangt u het bedrag binnen 2 weken nadat er contact met u is opgenomen. U kunt geen bezwaar maken tegen een afwijzing van uw aanvraag.