Meer info over stempas

U heeft een stempas én een identiteitsbewijs nodig om te kunnen stemmen. De stempassen worden bezorgd op zaterdag 4 mei 2019.

Stempas naar adres waar u ingeschreven staat

U ontvangt uw stempas op het adres waar u op 9 april 2019 ingeschreven staat. Het is niet mogelijk om uw stempas op een ander adres te ontvangen.

Geen stempas ontvangen?

Bent u uw stempas kwijt of heeft u deze niet ontvangen? Vraag dan een vervangende stempas aan. Dat kan vanaf 6 mei 2019.

Aanvragen vervangende stempas     

Een vervangende stempas kunt u op twee manieren aanvragen:

  1. persoonlijk: aan de balie
  2. schriftelijk: per digitaal formulier, post of e-mail

Persoonlijk aanvragen

Een vervangende stempas kunt u tot 22 mei 2019 uiterlijk 12.00 uur aanvragen op het gemeentehuis. U krijgt uw nieuwe stempas dan direct mee. U moet wel persoonlijk aan de balie verschijnen en uw legitimatie meenemen.

Schriftelijk aanvragen

Wilt u schriftelijk een vervangende stempas aanvragen, dan kan dat tot 20 mei 2019. U kunt hiervoor het digitale formulier gebruiken.

U heeft DigiD nodig voor het digitale aanvraagformulier. U kunt ook een aanvraagformulier ophalen op het gemeentehuis of aanvragen via (071) 406 50 00.