Meer info over stempas

U heeft een stempas én een identiteitsbewijs nodig om te kunnen stemmen. De stempassen worden eind februari 2021 bezorgd. U ontvangt uw stempas op het adres waar u op 1 februari 2021 ingeschreven staat. Het is niet mogelijk om uw stempas op een ander adres te ontvangen.

Geen stempas ontvangen?

Bent u uw stempas kwijt of heeft u deze niet ontvangen? Vraag dan een vervangende stempas aan. Dat kan vanaf 24 februari 2021.

Aanvragen vervangende stempas

Een vervangende stempas kunt u op twee manieren aanvragen:

1. online: per digitaal formulier

Wilt u online een kiezerspas aanvragen, dan kan dat tot vrijdag 12 maart 2021 17.00 uur. U kunt hiervoor het digitale formulier gebruiken. Daarvoor heeft u DigiD nodig.

Het is momenteel niet meer mogelijk een stempas aan te vragen.

2. Persoonlijk aanvragen

Een vervangende stempas kunt u tot vrijdag 12 maart 2021 uiterlijk 17.00 uur aanvragen op het gemeentehuis. U krijgt uw nieuwe stempas dan direct mee. U moet wel persoonlijk aan de balie verschijnen en uw legitimatie meenemen. Vul hiervoor onderstaand formulier in (model J8) en neem dit geprint mee naar de balie.

Het is momenteel niet meer mogelijk een stempas aan te vragen.

U kunt ook een aanvraagformulier ophalen op het gemeentehuis of aanvragen via (071) 406 50 00.